Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri

28.04.2022 247

GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ ALANININ TANIMI VE AMACI

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı; saç bakımı, cilt bakımı, makyaj dallarına ait yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır.

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı;

1. Saç Bakımı

2. Cilt Bakımı

3. Makyaj dallarını içermektedir.

Bu dallar isimlendirirken yaygın ve örgün mesleki eğitim kurumlarında uygulanan alan dal yapısı ile Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yayımlanan Ulusal Meslek Standartları ve Ulusal Mesleki Yeterlilikler dikkate alınmıştır. Alanın Tanımı Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı; Saç Bakımı, Cilt Bakımı, Makyaj dallarına ait bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesine yönelik eğitim verilen bir alandır. Saç Bakımı, Cilt Bakımı, Makyaj dallarında meslek elemanının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu alanın, zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları da dikkate alınarak programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elemanı yetiştirmeye yönelik, eğitim verilen alan olarak tanımlanması öngörülmüştür. Alanın Amacı Bu alanda zihinsel yetersizliği olan bireylere; Saç Bakımı, Cilt Bakımı, Makyaj dallarına ait yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. 

 

GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ ALANININ DALLARI

1. SAÇ BAKIMI

Tanımı Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanında, üst kademedeki meslek elemanına bağlı olarak hijyen ve sağlık kurallarına uygun bir şekilde, saç şekillendirme uygulamasına ilişkin olan işlemleri, belirli bir süre içerisinde, kendi başına yapma bilgi ve becerisine sahip meslek elemanı yetiştirilmesine yönelik eğitim veren daldır. Saç şekillendirme meslek elamanı yardımcısının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu dalın, zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alındığında programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elamanı yetiştirmeye yönelik eğitim veren dal olarak tanımlanması öngörülmüştür. Amacı Bu dalda zihinsel yetersizliği olan bireylere; saç şekillendirme elemanı yardımcısı mesleğinin yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

2. CİLT BAKIMI

Tanımı Güzellik ve saç bakım hizmetleri alanında, üst kademedeki meslek elemanına bağlı olarak, hijyen ve sağlık kurallarına uygun bir şekilde, depilasyon ve el-ayak bakımı uygulamasına ilişkin olan işlemleri, belirli bir süre içerisinde, kendi başına yapma bilgi ve becerisine sahip meslek elemanı yetiştirilmesine yönelik eğitim veren daldır. Manikür elemanı yardımcısı ve depilasyon uygulayıcısı meslek elamanının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu dalın, zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alındığında programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elamanı yetiştirmeye yönelik eğitim veren dal olarak tanımlanması öngörülmüştür. Amacı Bu dalda zihinsel yetersizliği olan bireylere; manikür eleman yardımcısı ve depilasyon uygulayıcısı mesleklerinin, yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

3. MAKYAJ

Tanımı Güzellik ve saç bakım hizmetleri alanında, üst kademedeki meslek elemanına bağlı olarak, hijyen ve sağlık kurallarına uygun bir şekilde, makyaj uygulamaları kapsamına giren çocuklarda yüz ve vücut boyamaya ilişkin olan işlemleri, belirli bir süre içerisinde, kendi başına yapma bilgi ve becerisine sahip meslek elemanı yardımcısı yetiştirilmesine yönelik eğitim veren daldır. Makyaj elemanı yardımcısı meslek elamanının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu dalın, zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alındığında programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elamanı yetiştirmeye yönelik eğitim veren dal olarak tanımlanması öngörülmüştür. Amacı Bu dalda zihinsel yetersizliği olan bireylere; makyaj elemanı yardımcısı mesleğinin, çocuklarda yüz ve vücut boyama uygulama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ

Eğitim ve öğretim, planlı ve programlı olarak yapılan bir çalışmadır. Eğitim öğretimin etkin ve verimli olabilmesi için uygulayıcıların planlamaya gereken önemi vermesi gerekir. Bu kapsamda, iş eğitimi ve meslek ahlakı dersi öğretim programında yer alan "Öğrenme ve Öğretme Süreci" bölümündeki açıklamalar dikkate alınarak eğitim süreci planlanmalıdır.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Öğrenci başarısının değerlendirilmesi, öğretim sürecinin bir parçasıdır ve öğrenme süreci boyunca her önemli noktada yer alır. Ölçme ve değerlendirme; öğrenme öğretme sürecinde öğrencilerin başarılarını saptamak, eksikliklerini belirlemek, güçlü ve zayıf yanlarını ortaya çıkarmak, öğretim yöntemlerinin yeterliliğini ve etkililiğini saptamak, öğrencinin süreç içindeki gelişimine ilişkin geri bildirim sağlamak amacıyla yapılır. Öğrencinin bireysel özelliklerine uygun olarak çeşitli ölçme araçları ve yöntemler kullanılabilir. Programın ölçme ve değerlendirme süreci; • Modülün öğrenme çıktılarının ölçülmesi, • Modül bazında öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak öğrencinin modül başarısının değerlendirilmesi, • Yeterliliği oluşturan modüllerin başarı durumu dikkate alınarak öğrencinin yeterlilik başarı düzeylerinin belirlenmesi olarak üç aşamada gerçekleştirilir. Bu kapsamda, iş eğitimi ve meslek ahlakı dersi öğretim programında yer alan "Ölçme ve Değerlendirme" bölümündeki açıklamalar dikkate alınarak ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır.